Telos

Spirituális hírek, fordítások

Kezdődik a nyilvánosságra hozatal a fősodratú médiában: a tudósok azt mondják, hogy a Viking robotok életet találtak a Marson

Cobra Logo
  1. április 13., péntek

A tudósok azt mondják, hogy a Viking robotok 1976-ban életet találtak a Marson

A kutatók számok halmazává alakították az adatokat, majd újra elemezték az eredményeket komplexitás szempontjából. A kinyomtatott eredmények felelevenítéséből nyert 36 éves adatok újabb elemzése azt mutatja, hogy a NASA életet talált a Marson, egy matematikusokból és tudósokból álló nemzetközi csapat a következtetéseit egy, a héten kiadott tanulmányban tette közzé.

Továbbá, a NASA-nak nincs szüksége arra, hogy embert küldjön a Marsra ahhoz, hogy ezt az állítást alátámassza, amint azt Joseph Miller neurofarmakológus és biológus a Dél-Karolinai Egyetem Keck Orvosi Karával egyetértésben a Discovery News-nak elmondta.

"A végleges bizonyíték az lesz, ha videófelvétel készül egy Marsról származó baktériumról. Oda kell küldeni egy mikroszkópot – és megnézni, ahogy a baktérium megmozdul” – mondta Miller.

"Az alapján, amit eddig csináltunk, én azt mondnám, hogy 99%-ig biztos vagyok benne, hogy van ott élet” – tette még hozzá.

Miller magabiztossága részben egy új tanulmányból fakad, amely újra kielemezte a NASA egyik Viking Mars robotja által 1976-ban vezetett, élet után kutató kísérlet eredményeit.

A kutatók kiértékelték a begyűjtött nyers adatokat a Labeled Release kísérlet futtatása alatt, amely a két Viking leszálló egység által begyűjtött és feldolgozott talajmintákban kutatta mikrobiális metabolizmus jeleit. A tudósok általánosan egyetértettek abban, hogy a kísérlet geológiai aktivitást talált, nem pedig biológiai aktivitást.

Mars

Az új tanulmány új megközelítést alkalmazott. A kutatók az eredeti kutatók által nyomtatott formában rendelkezésre bocsátott Viking Labeled Release adatokat számsorozatokra bontották, és elemezték az eredményeket komplexitás szempontjából. Mivel az élő rendszerek bonyolultabbak, mint a nem biológiai folyamatok, az elgondolás az volt, hogy a kísérleti eredményeket tisztán számszerűségi szempontból vizsgálják.

HÍR: Kísérletek megerősítik, hogy a Viking organizmusokat talált a Marson

Szoros korrelációt találtak a Viking kísérlet eredményeinek összetettsége (komplexitása) és a Földről származó biológiai adathalmazok között. Azt állítják, hogy a magas fokú rendezettség inkább a biológiai folyamatokra jellemző, mint a pusztán fizikai folyamatokra.

A kritikusok azzal érvelnek, hogy a módszer még nem bizonyult hatékonynak a biológiai és nem biológiai folyamatok elkülönítésében a Földön, vagyis korai bármilyen következtetést levonni.

"Ideális esetben ahhoz, hogy a Marsról származó adatokon végzett módszert használhassunk, be kell bizonyítani, hogy a módszert megfelelően kalibrálták, és a Földön jól megalapozott módszerről van szó. Egyértelműen szükség van erre; a Marson nincs rá mód, hogy teszteljük a módszert, míg a Földön erre lehetőségünk van” – mondta el a Discovery News-nak Christopher McKay bolygótudós és asztrobiológus, a NASA Mottfett Field-i (Kalifornia állam, USA) Ames Kutatási Központjától.

HÍR: Lehetséges, hogy “nagy területeken” található élet a Marson

Ugyan nincs kőbe vésve, azonban az eredmények újabb bizonyítékul szolgálnak, amelyek kihívás elé állítják a népszerű állítást, miszerint a Viking nem bukkant életre – mondta Miller.

Miller is újraelemzi az adatokat, hogy lássa, van-e eltérés aközött, amikor a napfényt blokkolta egy hetekig tartó vihar a Marson, és a fennálló elképzelés között, hogy a biológiai rendszerek másképp reagáltak volna a környezeti változásokra, mint a geológiai rendszerek. A kutatás eredményeit várhatóan augusztusban mutatják majd be.

A kutatás online jelent meg az International Journal of Aeronautical and Space Sciences-ben (Repülési és Űrtudományok nemzetközi folyóiratában).